sobota, 1 marca 2014

Mężczyzna, kobieta i zakupy





    Jedna z marek zagranicznych zbadała, ile czasu zajmie kobiecie i mężczyźnie zakup t-shirta w sklepie. Mężczyzna kupił t-shirt w tym samym sklepie w 6 minut, a kobieta w 26 minut. Dodatkowo wyznaczono drogę, którą przebyli klienci obu płci, idąc od wejścia sklepu do kasy. Mężczyzna szedł wg prostej, a droga kobiety przypominała mocno skomplikowany zygzak. Świadczy to o sposobie w jaki działa nasz mózg. Kobieta analizuje, mężczyzna syntetyzuje.

Jednak częściej ostateczne decyzje zakupowe w sklepach z męską odzieżą podejmują kobiety.
Mężczyzna o bogatym, życiowym doświadczeniu oczywiście nie dyskutuje z partnerką, choć może on wybrałby coś innego. Dla świętego spokoju jednak kupi to, co zasugerowała mu kobieta.

Są mężczyźni  /podobnie jak kobiety/, którzy całkiem odbiegają od naszkicowanych tu stereotypów.
Moja znajoma opowiadała o jej sposobie na zakupy z małżonkiem, który jest wyjątkowo wymagający.
Wchodzą do sklepu. Ona szybko lokalizuje najbardziej atrakcyjną ekspedientkę, rzuca go w jej ramiona a sama rzuca się na najbliższą kanapę. Kiedy dowartościowany ze strony sprzedawczyni mąż już prawie coś tam kupił, ona ostatecznie gestem królowej potwierdza jego fantastyczny wybór i po chwili transakcja zostaje zawarta. Mąż wychodzi zadowolony, a ona jeszcze nie zmęczona :).

Są też mężczyźni, którzy świetnie znają się na modzie, gatunku tkanin, i nieźle radzą sobie ze stylizacją. Podejmują konkretne decyzje, ale zawsze chętnie posłuchają rady sprzedawcy i są otwarci na nowości.
Taki klient dla każdego sprzedawcy to marzenie.


   Mężczyzna myśli o modzie konkretnie, często traktuje ją jak inwestycję, i tu ma rację.
Edukacja w mediach typu telewizja czy radio kuleje.W Polsce rzadko wypowiadają się na ten temat fachowcy, lecz zazwyczaj tylko celebryci lub samozwańczy styliści. Zatem pozostaje internet:- źródło informacji bez barier. Polecam strony internetowe i blogi, które prowadzą ludzie mody, prawdziwi styliści, ale też ci, którzy mają fantastyczne wyczucie i talent. Pozdrawiam wszystkich, którzy pisząc, starają się podzielić swoją wiedzą z innymi.

Męskie podejście do mody:
zarządzanie szafą
strategia zakupów
marketing stylizacyjny

Damskie podejście do mody:
zero strategii i zarządzania, liczy się chwila...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz